Pre Wonen en haar 3 samenwerkingspartners hebben het eerste kwartaal van de prestatieovereenkomst voor dagelijks- en mutatie onderhoud ervaren dat samenwerking nog wennen is. Het belangrijkste doel van deze overeenkomsten, klanttevredenheid verbeteren, is voor iedereen duidelijk maar in de praktijk blijkt dat de beelden erbij nog niet altijd matchen. De opdrachtgever neemt meer afstand van het proces en de samenwerkingspartner zal in een pro-actieve rol het proces dienen te leiden, te sturen en te verbeteren.
Daemen Vastgoed heeft met alle contractpartners het eerste kwartaal geëvalueerd en herkent de soms nog aanwezige ‘old school’ houding die een passieve rol van de samenwerkingspartner weer geeft. Dat gebied (rol en communicatie) en de inzet van technische hulpmiddelen (o.a. ICT) zijn voorname verbeterpunten waar wij de partijen mee gaan begeleiden. Belangrijke conclusie: de implementatiefase voor het in gaan van de overeenkomst en de continuïteit van de uitvoeringsteams wordt behoorlijk onderschat. Wordt vervolgd.